30-01-2021  (1706 ) Categoria: Covid

Puc agafar el COVID d'algĂş amb anticossos?

PER ELIZABETH HANES, BSN, RN08 DE SETEMBRE DE 2020

Si coneixeu algú que us diu que va donar positiu als “anticossos” del COVID-19, potser us podeu haver fet la pregunta: puc agafar el COVID-19 d'algú que tingui anticossos?

El sistema immunitari produeix anticossos per combatre les infeccions. Per tant, si algú té anticossos contra el virus SARS-CoV-2 (que causa COVID-19), ens indica que ha estat infectat pel virus en algun moment, però no ens indica exactament quan.. i aquí sorgeix la necessitat de conèixer el què és important:

Si una persona s’infecta amb SARS-CoV-2, el seu cos sol començar a produir anticossos al cap d'entre una o tres setmanes, però la presència d’anticossos no significa necessàriament que no siguin contagiosos, ja que aquest període pot coincidir amb el període contagiós durant COVID19. Per a la majoria de les persones que presenten símptomes, aquest període contagiós s’estén fins a 10 dies després de l'aparició dels símptomes. Les persones que donen positiu al virus, però que no presenten símptomes (portadors asimptomàtics), tampoc és probable que siguin contagiosos al cap de 10 dies, tot i que hi pot haver excepcions.

Així, en altres paraules, podeu es pot donar positius anticossos mentre encara s'és contagiós. De fet, algunes persones només descobreixen que estan infectades amb el coronavirus després que una prova d’anticossos positiva porti a fer una prova viral (el hisop nasal COVID-19) que confirma que tenen una infecció activa.

Si bé  una prova d’anticossos COVID-19 positiva pot significar que actualment s'està infectat amb SARS-CoV-2, és més probable que indiqui que s’ha estat infectat en algun moment en el passat i que ja no us pot contagiar. D'altre banda, es persones que donen positiu en anticossos però encara tenen símptomes de la malaltia haurien de consultar el seu metge per veure si s'haurien de fer proves addicionals (tal com una prova viral).

Per tant, quan us trobeu amb algú que digui que va donar positiu en una prova d'anticòs, deixeu que els símptomes (o la manca d’ells) us guien per com interactuar amb ells. Si tenen una prova positiu d’anticossos, però no presenten cap símptoma de COVID-19, és poc probable que pugueu agafar el COVID-19 d’ells. Podeu seguir les precaucions generals, com ara el distanciament social i usar màscara quan estigueu al seu voltant.

Però si han tingut una prova d’anticossos positiva i tenen febre, tos o tenen altres símptomes de malaltia, haureu d’evitar un contacte estret amb ells si és possible. Si heu d’interactuar amb ells, assegureu-vos de portar una màscara (i que també la facin servir) i realitzeu una bona higiene de les mans després de cada trobada.
__________________________________________________

I tingueu en compte que encara hi ha molt que no sabem quan es tracta de la resposta del nostre sistema immunitari al virus que causa el COVID-19. No sabem amb certesa exactament com es comporten els nostres anticossos, quant de temps els nostres anticossos segueixen sent eficaços per neutralitzar el virus, o perquè algunes persones no produeixen anticossos contra aquest virus. Per tant, estigueu informats amb les últimes notícies sobre el virus per assegurar-vos que esteu fent tot el possible per mantenir-vos sa.

BUTLLETĂŤ

Estigues al dia del COVID-19

Apunta't a les Ăşltimes notĂ­cies sobre el coronavirus.

IntroduĂŻu el codi de seguretat