22-01-2014  (3262 lectures) Categoria: Articles

OPINI√ď SOBRE ELS ARTICLES DEL PA√ćS RESUM DEL XIV SIMPOSI- DESCOBERTA CATALANA D'AM√ąRICA

//www.histo.cat/premsa/complot-historic-contra-catalunya

//www.histo.cat/premsa/were-columbus,-cervantes-and-leonardo-da-vinci-really-catalan-

//www.histo.cat/premsa/xiv-simposio-sobre-el-descubrimiento-catalan-de-america

----------------------------------------------------------------------------------
Opinió d'en Perdició
----------------------------------------------------------------------------------
De passar de tot per fer veure que no existeixen a omplir 3 pàgines a "El País"!
Només això ja deu voler dir alguna cosa.
Que comencen a fer forat i por, per exemple.

Primer el periodista, ja partint d'un títol contundent (que canvien totalment en la versió castellana!) amb ironia, però les va fotent com una metralladora, sida i càncer inclosos! (qui es pensi que només es manipula la història que es dediqui a una altra cosa) al llarg de les dues primeres pàgines. Afavorint que tot aquell intel·ligent i curiós que ho llegeixi s'hi pugui interessar.


Molt encertada, també, la comparació amb el procés independentista (excepte per lo dels arguments, que no vindran pas):

Per a Mir, el que s‚Äôexplica en el simposi t√© paral¬∑lelismes amb el proc√©s d‚Äôindepend√®ncia: ‚ÄúEls intel¬∑lectuals espanyols se‚Äôn riuen per√≤ despr√©s assumiran el xoc i finalment entraran en arguments. Crec que passar√† aix√≤, com amb la independ√®ncia‚ÄĚ.


I despr√©s l'acad√®mic omple una tercera p√†gina intentant desqualificar sense argumentar (com sempre, vaja) per√≤ divulgant Luis Ulloa, dient ridiculeses com "Per√≤ l‚Äôorigen de Colom √©s un tema menor, molt menor" (!!!) i amb un t√≠tol ("La quimera substituint la Hist√≤ria") m√©s aplicable a ell mateix i a tota la hist√≤ria oficial que no pas a ning√ļ m√©s.

Fins i tot diria que m'ha semblat detectar-li un cert nerviosisme: "Com passa amb totes les teories conspiratives, si s’accepta la premissa és impossible la discussió" (???)

Ah! I la versió del nom Palos de Noguer que surt al pdf l'he trobada ge-ni-al.
Els 2521 comentaris que ja hi ha a la versió web castellana tampoc semblen indicar pas un interès marginal, oi?


----------------------------------------------------------------------------------------------
LA MEVA OPINI√ď SOBRE L'ARTICLE DEL PA√ćS EN ANGL√ąS

----------------------------------------------------------------------------------------------
Aquesta vegada sí!


http://elpais.com/elpais/2014/11/25/inenglish/1416926983_487701.html

ara sí que l'article es pot considerar premsa amiga! (a confirmar amb l'opinió dels altres COL·LEGUES que parlen anglès..)

Amb el coneixement que pugui tenir de la llengua anglesa (fa 54 anys que parlo angl√®s) aquesta vegada l'article √©s positiu (tot i que hi barreja all√≤ de la Sida).. la √ļnica explicaci√≥ que hi trobo √©s que..

"El traductor -o el corrector- (sembla que no ho ha traduit en Segura, ja que ha dit que desconeixia la versió en anglès) és MOLT més favorable a l'INH del que ho era en Cristian Segura en castellà (de fet s'ha corregit el to -volent o sense voler- pot-ser perqué és un pel difícil mantenir el sarcasme en una llengua no és la nativa..)"

Arguments que jo penso demostren que el to de l'article en anglès deixa de ser tant sarcàstic com era.. :

  • ..Ha eliminat el tema de la SIDA com apartat amb t√≠tol separat¬† el barreja amb altres llibre de "alternative medicine" i ho deixa en una frase inn√≤cua: "Information available explained how cancer was blown out of proportion with the goal of making more money"
  • ..It is difficult to digest so many revelations, √©s menys pejoratiu que "procesar"...
  • ..its most media-savvy member, Jordi Bilbeny no √©s tan sarc√†stic com "la estrella de la INH"..
  • ..posa:..the major Spanish-language writers of the era were catalan.. en lloc de:.. eran catalanes y por catalanes el Institut Nova Hist√≤ria (INH) entiende tambi√©n a valencianos..(de fet, ho afegeix a Ferran de N√†pols)
  • ..posa:..many other leading historical figures were all really Catalan..¬† en lloc de:..H√©roes de los pa√≠ses catalanes que un fraude orquestado durante siglos convirti√≥ en espa√Īoles..
  • ..empra "claims=reclama" en lloc de "quiere o pretende" demostrar.. "quieren demostrar que Da Vinci era catal√°n"..
  • ..suprimeix el tro√ß:‚ÄėLa vida de Ll√†tzer de Tormos‚Äô, con el que pretende demostrar que el Lazarillo era de la Marina Alta..

------

Ah! m'he deixat la part més important del meu currículum en anglès (pel que fa a l'INH)

2009:Traducció a l'anglès del llibre "Descoberta i conquesta catalana d'Amèrica" de l'Enric Guillot

  • En Toni Strubell (que s'havia comprom√®s a corregir sobre la meva traducci√≥ tots els girs que no fossin anglesos) va al¬∑legar que la traducci√≥ era tant dolenta que no es podia corregir!!. Cal remarcar que en 9 anys del projecte Sirocco vaig escriure en angl√®s per a la UE¬† uns 3-4 mil¬∑lers de p√†gines i no els van rebutjar..
  • El "bonhom Orteu" va encarregar una simple correcci√≥ d'estil al seu traductor angl√®s i va quedar a punt de premsa. (evidentment el llibre que estic preparant l'editar√† l'Orteu)
  • L'editorial que va fer la impressi√≥ diu que ho va encarregar a una traductora nativa (el meu nom no hi apareix com traductor) per√≤ vaig digitalitzar i comparar tres p√†gines agafades aleat√≤riament (una mostra acceptada en enquestes) i m√©s del 90% coincideix amb la meva traducci√≥.. Opineu vosaltres mateixos..
_________________________
Currículum meu en L'entorn anglès:
  • 1969-1975:Baron Instruments (Navigational Instruments -West Cowes) => service engineer for Spain-Catalonia
  • 1972-2014:Coronado UK-Stuart Turner engines (Lymington - Henley-on-Thames)=> Partial time export partner (70 boats & 5.000 engines exported from Spain to the whole Commonwealth)
  • 1975-1995:Honeywell Bull (Paris-Phoenix-Arizona) => Systems engineer
  • 1995-2004: Sirocco Project (UE project: Smart-card in transport) => Senior consultant (Generalitat)

----------------------------------------------------------------------------------------------
LA MEVA OPINI√ď SOBRE L'ARTICLE DEL PA√ćS EN CASTELL√Ä

----------------------------------------------------------------------------------------------


Respecte a la psicologia de la gent que t'ataca..(que significa que et té en compte). la meva frase de la capçalera ja va en aquest sentit..

 

http://cat.elpais.com/cat/2014/11/23/cultura/1416763119_988379.html?rel=rosEP

 

Refrany tradu√Įt al catal√† amb m√®trica de 8 sil¬∑labes:

"En parlin bé o malament..
l'important és que'n parlin!"


Però no crec que l'article d'en Cristian Segura sigui premsa amiga ..

Estic d'acord que els tuits d'en Graupera √©s premsa amiga, per√≤ que ser√† dif√≠cil de que hi hagi alg√ļ que no estigui d'acord amb mi amb el fet de que..a l'article del Segura.. hi ha sarcasme¬† -√©s a dir que se'n enfot- (de les idees de l'INH clar.. )


Encara que enumera les autoritats que defensen l'INH, ho fa com dient "només els independentistes donen suport a l'INH", us faig un llistat de les frases que -apart de la tergiversació de les paraules d'en Víctor (Cucurull dixit) i el barrejar l'INH amb la sida - demostren que el tó és sarcàstic.. (he esborrat "la SIDA" ja que no té res a veure amb l'INH):
  • ..Es dif√≠cil procesar tantas revelaciones en una sola tarde...
  • ..la estrella de la INH, Jordi Bilbeny..
  • ..H√©roes de los pa√≠ses catalanes que un fraude orquestado durante siglos convirti√≥ en espa√Īoles..
  • .. con la que quieren demostrar que Da Vinci era catal√°n..
  • ..‚ÄėLa vida de Ll√†tzer de Tormos‚Äô, con el que pretende demostrar que el Lazarillo era de la Marina Alta..
Respecte a tuitejar-nos o facebookar-nos amb els sarc√†stics -encara que reconec que la major part del tr√†fec de INH.CAT ve de les discussions amb els trols-¬† ja vaig patir una mala experi√®ncia contra els 50.00 manyos-fatxes el 2009 i al no poder-los contestar a tots, vaig acabar fent uns articles a en-wiki, es-wiki i ca-wiki.. que evidentment em varen esborrar per√≤ que tot i estant amagats al p√ļblic.. encara es consulten mitjan√ßant google

a es-wiki 14.400 visites en 5 anys
a ca-wiki 6.000 visites en 5 anys
a en-wiki 2.000 visites en 5 anys




versió per imprimir

Comentaris publicats

    Afegeix-hi un comentari:

    Nom a mostrar:
    E-mail:
    Genera una nova imatge
    Introdu√Įu el codi de seguretat
    Accepto les condicions d'ús següents:

    Per a participar en els comentaris l'usuari es compromet a complir i acceptar les següents normes bàsiques de conducta:

    • Respectar les opinions de la resta dels participants al fòrum, tot i no compartir-les necessàriament.
    • Abstenir-se d'insultar o utilitzar un llenguatge ofensiu, racista, violent o xenòfob, i no tenir cap conducta contrària a la legislació vigent i a l'ordre públic.
    • No enviar cap contingut amb copyright sense el permís del propietari. Si es considera oportú facilitar continguts d'internet amb copyright, cal escriure la URL completa perquè els altres usuaris puguin enllaçar-hi i descarregar-se els continguts des de la pàgina propietària.
    • Publicitat: No es permet enviar continguts promocionals i/o publicitaris.